Statistik på nyhedsmail

Nogen gange sidder man med enten en statistik for ens nyhedsmail eller har sendt en stor portions mails ud og føler ikke rigtigt at der er nogen reaktion. Det kan selvfølgelig skyldes at man i emnefeltet på ens mail har skrevet “Klik her og vind en million”. Den sorterer de fleste i dag automatisk fra uden at åbne mailen.

MailChimp, et større firma der håndterer millioner af nyhedsbreve på verdensplan, har lavet en statistik for gennemsnitlig åbning af nyhedsmails. Inden for uddannelse (Education and Training) er gennemsnittet 21,86% åbnede mails og inden for butikker (Retail) er gennemnittet 21,40% åbnede (maj 2016).

I dag skimmer mange deres indbakke uden at åbne mail og på fx mobiltelefoner er det hurtigt at swippe en mail direkte i papirkurven, hvis man ikke bliver fanget af emnet eller afsender. Mange anser fx nyhedsbreve som reklamer eller ugeaviser, som man nok overlever at springe en eller ti over…

Link til den engelske artikel ved MailChimp: